မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ ့လုပ်တယ်ဆိုရင်
ကုသိုလ်လုပ်တာတောင် အကုသိုလ်ဖြစ်တယ် ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
★ မခံချင်တဲ့စိတ် မိသားစုကြားထဲမှာ ရှိနေသလား
စကားပြောတာကြည့်ပြီး သိတယ်။ တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက်
ခနဲ့တယ်ဆိုရင် မခံချင်တဲ့စိတ်ဖြစ်တယ်။
★ မခံချင်တဲ့စိတ်ကနေ ထွက်ပေါ်လာစကားနဲ့ လင်မယားကြားထဲမှာလား မောင်နှမကြားထဲမှာလား၊ အလုပ်က လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်ထဲမှာလား၊
ဒါမှမဟုတ် ဟိုးဖက်သတင်းစာ ဒီဖက်သတင်းစာ
အချင်းချင်း ပုန်ကန်နေတာလား၊
★ ဟိုဖက်အုပ်စုနဲ့ ဒီအုပ်စု အချင်းချင်းပုန်ကန်နေတာလား၊
ဟိုးဖက်ရပ်ကွက်နဲ့ ဒီဖက်ရပ်ကွက် အချင်းချင်း ပြိုင်ဆိုင်နေတာလား
အဲဒါမျိုးဆိုရင် #မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့လုပ်တယ်ဆိုရင် တရားနာပရိတ်သတ်တို့ #ကုသိုလ်လုပ်တာတောင် #အကုသိုလ်ဖြစ်တယ်။
★ ပဋ္ဌာန်းထဲမှာ #ဥပနိဿယပစ္စယော လို့ခေါ်တယ်။
“သဒ္ဓံ ဥပနိဿာယ မာနံ ဇပ္ပေတိ” #သဒ္ဓါတရားကို #အကြောင်းပြုပြီးတော့ #မာနတွေဖြစ်တယ်။ ဥပနိဿယပစ္စည်းက
ဒီသဘောကို ပြောပြတာတာ။
★ အဲဒီလို မခံချင်တဲ့စိတ် ဖြစ်တာများရင် အမြစ်တွယ်သွားတယ်။
#ဟေတုပစ္စယော ဖြစ်သွားတယ်။
★ အဲဒါကြောင့် တွေ့တွေ့သမျှ မျက်စိနဲ့တွေ့တွေ့သမျှအာရုံတွေ တွေ့တွေ့သမျှလူတွေ အဲဒီလူတွေ ကိုယ်မကြိုက်တဲ့ စကားတစ်ခွန်းပြောရင်
အဲ့လူက အလိုလိုနေရင်းနဲ့ ကိုယ့်ရန်သူဖြစ်သွားတယ်၊
#အာရမ္မဏပစ္စယော။ အကြောင်းအကျိုးကို
ရှင်းပြတဲ့ ပဋ္ဌာန်းတရားတော်။
★ အထက်ကလူနဲ့ အောက်ကလူ နံပါတ်(၂) က နံပါတ်(၁) ပြောတာကို ဘာမှ ပြန်မပြောနိုင်တဲ့အခါကျတော့ မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ သူဘာလုပ်တယ်၊
နံပါတ်(၃)ကို သူပြန်ပြီးတော့ဖိတယ်။ နံပါတ်(၃)ကလည်း နံပါတ်(၁) နဲ့
နံပါတ်(၂) ကို သူက ပြန်ပြောခွင့် မရှိဘူးလေ။
★ ပြန်ပြောတယ်ဆိုရင် သူ့အနေအထားကို ထိခိုက်မှာစိုးလို့
ကြောက်စိတ်နဲ့ဆိုတော့၊ အဲ့ဒီကြောက်စိတ်ကို
သူ ဘယ်လိုကိုင်တွယ်တုန်း? ပေါက်ကွဲတယ်။
★ သူ့လက်အောက်ငယ်သားတွေကို အဲလိုပြန်ပြီးတော့ မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ နှိမ်ပြောတာတွေ၊ အကောင်းနဲ့အဆိုး နှစ်ခုရှိတဲ့နေရာမှာ
အဆိုးကိုပဲ ရွေးပြီးတော့ ပြောတာတွေ နည်းတယ်။
★ Negativity bias ဆိုတာ အဆိုးကိုပဲရွေးပြီးတော့ ပြောတာ။ အဲဒါမျိုးဖြစ်လာပြီဆိုရင် အဲဒီလုပ်ငန်းခွင်က အဆိပ်အတောက်ဖြစ်သွားပြီ၊
toxic ဖြစ်သွားပြီ၊ အဆိပ်အတောက် ဖြစ်သွားပြီ။
မခံချင်တဲ့စိတ်များတဲ့ မိသားစုဆိုရင် toxic ဖြစ်တဲ့မိသားစု
ဖြစ်သွားတယ်၊ အဆိပ်အတောက်တွေများတဲ့ မိသားစု။
★ မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ ဥပမာ ဟိုဖက်ကဦးစီးဌာန ဒီဖက်ကဦးစီးဌာန၊
ဦးစီဌာနဆိုရင် ဟိုဖက်က ညွှန်ချုပ်တစ်ယောက်၊
ဒီဖက်က ညွှန်ချုပ်တစ်ယောက်။
★ ဟိုးဖက်ညွှန်ချုပ်နဲ့ ဒီဖက်ညွှန်ချုပ် မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ ပြိုင်ပြီးတော့ သူတို့တက်လာတယ်ဆိုရင် ဒီရာထူးကို ရလာဆိုရင် သူတို့ လူကြီးဖြစ်လာတဲ့အချိန်မှာ ညွှန်ချုပ်ဖြစ်လာတဲ့အခါမှာ
သူဦးစီးဌာန ကိုယ့်ဦးစီးဌာန၊ သူ့ဌာန ကိုယ့်ဌာန
ပူပေါင်းဆောင်ရွက်မှာ မဟုတ်ဘူး။
★ ဘယ်သူပဲ ထိခိုက်တုန်း? တိုင်းပြည်ပဲ ထိခိုက်တာပေါ့။
အမတ်နှစ်ယောက် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်၊ လွတ်တော် အမတ်နှစ်ယောက် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်၊ ၀န်ကြီးနှစ်ပါး ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်၊ တိုင်းပြည်နှစ်ပြည် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။ ဟိုဖက်ကျောင်းဆရာတော်နဲ့
ဒီဖက်ကျောင်းဆရာတော် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။
★ မခံချင်တဲ့စိတ်ဆိုတာ သူက အရမ်းကို destructive ဖြစ်တယ်၊
အရမ်းကို အဖျက်သဘောဆန်တယ်။ ပူပေါင်းပြီးတော့
အင်အားကောင်းအောင်၊ ပြဿနာဖြေရှင်းတဲ့နေရာမှာ
အင်အားကောင်းအောင် လုပ်မယ့်အစား တစ်ယောက်က
တစ်ယောက်ရဲ့အလုပ်ကို ကဖျက်ယဖျက်ပဲ လုပ်နိုင်တာ။
★ ဒါတွေဟာ မခံချင်တဲ့စိတ်တွေကြောင့်။
#မခံချင်တဲ့စိတ်ဘယ်ကနေလာတုန်း?
#ပြိုင်ဆိုင်တဲ့စိတ်ကနေလာတယ်။
ကျေးဇူးတော်ရှင်အောက်စဖို့ဒ်ဆရာတော်
ပါမောက္ခဒေါက်တာ အရှင်ဓမ္မသာမိ
ကုသိုလ်လုပ်တာတောင် အကုသိုလ်ဖြစ်တယ် ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
★ မခံချင်တဲ့စိတ် မိသားစုကြားထဲမှာ ရှိနေသလား
စကားပြောတာကြည့်ပြီး သိတယ်။ တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက်
ခနဲ့တယ်ဆိုရင် မခံချင်တဲ့စိတ်ဖြစ်တယ်။
★ မခံချင်တဲ့စိတ်ကနေ ထွက်ပေါ်လာစကားနဲ့ လင်မယားကြားထဲမှာလား မောင်နှမကြားထဲမှာလား၊ အလုပ်က လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်ထဲမှာလား၊
ဒါမှမဟုတ် ဟိုးဖက်သတင်းစာ ဒီဖက်သတင်းစာ
အချင်းချင်း ပုန်ကန်နေတာလား၊
★ ဟိုဖက်အုပ်စုနဲ့ ဒီအုပ်စု အချင်းချင်းပုန်ကန်နေတာလား၊
ဟိုးဖက်ရပ်ကွက်နဲ့ ဒီဖက်ရပ်ကွက် အချင်းချင်း ပြိုင်ဆိုင်နေတာလား
အဲဒါမျိုးဆိုရင် #မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့လုပ်တယ်ဆိုရင် တရားနာပရိတ်သတ်တို့ #ကုသိုလ်လုပ်တာတောင် #အကုသိုလ်ဖြစ်တယ်။
★ ပဋ္ဌာန်းထဲမှာ #ဥပနိဿယပစ္စယော လို့ခေါ်တယ်။
“သဒ္ဓံ ဥပနိဿာယ မာနံ ဇပ္ပေတိ” #သဒ္ဓါတရားကို #အကြောင်းပြုပြီးတော့ #မာနတွေဖြစ်တယ်။ ဥပနိဿယပစ္စည်းက
ဒီသဘောကို ပြောပြတာတာ။
★ အဲဒီလို မခံချင်တဲ့စိတ် ဖြစ်တာများရင် အမြစ်တွယ်သွားတယ်။
#ဟေတုပစ္စယော ဖြစ်သွားတယ်။
★ အဲဒါကြောင့် တွေ့တွေ့သမျှ မျက်စိနဲ့တွေ့တွေ့သမျှအာရုံတွေ တွေ့တွေ့သမျှလူတွေ အဲဒီလူတွေ ကိုယ်မကြိုက်တဲ့ စကားတစ်ခွန်းပြောရင်
အဲ့လူက အလိုလိုနေရင်းနဲ့ ကိုယ့်ရန်သူဖြစ်သွားတယ်၊
#အာရမ္မဏပစ္စယော။ အကြောင်းအကျိုးကို
ရှင်းပြတဲ့ ပဋ္ဌာန်းတရားတော်။
★ အထက်ကလူနဲ့ အောက်ကလူ နံပါတ်(၂) က နံပါတ်(၁) ပြောတာကို ဘာမှ ပြန်မပြောနိုင်တဲ့အခါကျတော့ မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ သူဘာလုပ်တယ်၊
နံပါတ်(၃)ကို သူပြန်ပြီးတော့ဖိတယ်။ နံပါတ်(၃)ကလည်း နံပါတ်(၁) နဲ့
နံပါတ်(၂) ကို သူက ပြန်ပြောခွင့် မရှိဘူးလေ။
★ ပြန်ပြောတယ်ဆိုရင် သူ့အနေအထားကို ထိခိုက်မှာစိုးလို့
ကြောက်စိတ်နဲ့ဆိုတော့၊ အဲ့ဒီကြောက်စိတ်ကို
သူ ဘယ်လိုကိုင်တွယ်တုန်း? ပေါက်ကွဲတယ်။
★ သူ့လက်အောက်ငယ်သားတွေကို အဲလိုပြန်ပြီးတော့ မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ နှိမ်ပြောတာတွေ၊ အကောင်းနဲ့အဆိုး နှစ်ခုရှိတဲ့နေရာမှာ
အဆိုးကိုပဲ ရွေးပြီးတော့ ပြောတာတွေ နည်းတယ်။
★ Negativity bias ဆိုတာ အဆိုးကိုပဲရွေးပြီးတော့ ပြောတာ။ အဲဒါမျိုးဖြစ်လာပြီဆိုရင် အဲဒီလုပ်ငန်းခွင်က အဆိပ်အတောက်ဖြစ်သွားပြီ၊
toxic ဖြစ်သွားပြီ၊ အဆိပ်အတောက် ဖြစ်သွားပြီ။
မခံချင်တဲ့စိတ်များတဲ့ မိသားစုဆိုရင် toxic ဖြစ်တဲ့မိသားစု
ဖြစ်သွားတယ်၊ အဆိပ်အတောက်တွေများတဲ့ မိသားစု။
★ မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ ဥပမာ ဟိုဖက်ကဦးစီးဌာန ဒီဖက်ကဦးစီးဌာန၊
ဦးစီဌာနဆိုရင် ဟိုဖက်က ညွှန်ချုပ်တစ်ယောက်၊
ဒီဖက်က ညွှန်ချုပ်တစ်ယောက်။
★ ဟိုးဖက်ညွှန်ချုပ်နဲ့ ဒီဖက်ညွှန်ချုပ် မခံချင်တဲ့စိတ်နဲ့ ပြိုင်ပြီးတော့ သူတို့တက်လာတယ်ဆိုရင် ဒီရာထူးကို ရလာဆိုရင် သူတို့ လူကြီးဖြစ်လာတဲ့အချိန်မှာ ညွှန်ချုပ်ဖြစ်လာတဲ့အခါမှာ
သူဦးစီးဌာန ကိုယ့်ဦးစီးဌာန၊ သူ့ဌာန ကိုယ့်ဌာန
ပူပေါင်းဆောင်ရွက်မှာ မဟုတ်ဘူး။
★ ဘယ်သူပဲ ထိခိုက်တုန်း? တိုင်းပြည်ပဲ ထိခိုက်တာပေါ့။
အမတ်နှစ်ယောက် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်၊ လွတ်တော် အမတ်နှစ်ယောက် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်၊ ၀န်ကြီးနှစ်ပါး ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်၊ တိုင်းပြည်နှစ်ပြည် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။ ဟိုဖက်ကျောင်းဆရာတော်နဲ့
ဒီဖက်ကျောင်းဆရာတော် ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။
★ မခံချင်တဲ့စိတ်ဆိုတာ သူက အရမ်းကို destructive ဖြစ်တယ်၊
အရမ်းကို အဖျက်သဘောဆန်တယ်။ ပူပေါင်းပြီးတော့
အင်အားကောင်းအောင်၊ ပြဿနာဖြေရှင်းတဲ့နေရာမှာ
အင်အားကောင်းအောင် လုပ်မယ့်အစား တစ်ယောက်က
တစ်ယောက်ရဲ့အလုပ်ကို ကဖျက်ယဖျက်ပဲ လုပ်နိုင်တာ။
★ ဒါတွေဟာ မခံချင်တဲ့စိတ်တွေကြောင့်။
#မခံချင်တဲ့စိတ်ဘယ်ကနေလာတုန်း?
#ပြိုင်ဆိုင်တဲ့စိတ်ကနေလာတယ်။
ကျေးဇူးတော်ရှင်အောက်စဖို့ဒ်ဆရာတော်
ပါမောက္ခဒေါက်တာ အရှင်ဓမ္မသာမိ
No comments:
Post a Comment