ခဏခဏ အငေါက်ခံရတဲ့ကလေးက EQ စွမ်းရည် မမြင့်ဘူး၊
ချီးမွမ်းခံရတာ အကျင့်ပါသွားတဲ့ကလေးက
သူများကို အထင်သေးတယ်
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
★ အိမ်မှာ မိဘက ရွေးချယ်စရာနှစ်ခုပဲရှိတယ်။
🔺 တစ်ခုက ကလေးကို
#ကောင်းတာကြည့်ပြီးတော့ချီးမွမ်းတယ်။
🔺 တစ်ခုက #အမြဲတမ်းပဲ
#လက်ညှိုးငေါက်ငေါက်နဲ့ #ဆဲဆိုတယ်။
★ ဒီနှစ်ခုမှာ #အမြဲတမ်းဆဲဆိုနေရင် ဒီကလေးက
#စိတ်ဓါတ်ကျပြီးတော့ မိခင်ဖခင်ဆီမှာ ရရမယ့်နွေးထွေးမှုမေတ္တာ သူမရတဲ့အခါကျတော့ ကြီးလာတဲ့အခါ
#သူ့ကိုယ်သူယုံကြည်မှုမရှိဘူး။
★ အဆိုးမြင်ဝါဒရှိတဲ့ မိဘတွေ၊ တချို့ကျတော့ အဆိုးမြင်ဝါဒ ရှိလို့မဟုတ်ဘူး၊ အလုပ်သွားတဲ့အခါမှာ စိတ်ဖိစီးမှုတွေများတယ်၊
အဲစိတ်ဖိစီးမှု မကိုင်တွယ်နိုင်ဘူး။
★ အိမ်ပြန်ရောက်တဲ့အခါမှာ အဲစိတ်ဖိစီးမှုတွေပါလာတယ်။ ဘာမှ မဟုတ်တာလေးနဲ့ စိတ်တွေဆိုး၊ စိတ်တွေတို။ အိမ်မှာနေတဲ့
ကိုယ့်ကလေးက ဘာမှ အပြစ်မရှိဘူး။ မဆီမဆိုင် ဒီလိုပဲ အော်မိတာပဲ။
ဒီလိုပဲ ဆူမိတယ်။
★ ဘုန်းဘုန်း ကောင်းကောင်းလေး မှတ်မိတယ်၊ မန္တလေးမှာ လူကြီးတွေနဲ့ကလေးတွေကို တရားဟောတဲ့အခါကျတော့
မဖြစ်နိုင်ဘူးထင်တယ်လို့ ကလေးတွေကို ဘုန်းဘုန်းက ခွဲပြီးတော့ အခန်းတစ်ခန်းထဲမှာ သီးသန့် သူတို့ကို တရားဟောပေးတယ်။
သူတို့ ဆရာမတွေပါတယ် ။
★ အဲဒီကလေးတွေက တစ်တန်း နှစ်တန်း သုံးတန်း ကလေးတွေ။
ဘုန်းဘုန်းက ဒီလို တရားဟောတဲ့ပုံစံမျိုး မလုပ်ပါဘူး။
လေးတွေကို ဝိုင်းပြီးတော့ ထိုင်ပါ။ ပြီးရင် ကလေးကို
ကရုဏာထားတတ်ဖို့ မုဒိတာထားတတ်ဖို့
အဲဒါလေးတွေ သင်ပေးပြီး တရားထိုင်တယ်။
★ ပြီးတော့ အိမ်မှာ အိမ်ကအကြောင်းတွေ ပြောပြခိုင်းတယ်။
ပြောပြခိုင်းတော့ ကလေးတစ်ယောက်က ဘာပြောတုန်းဆိုတော့ ဖေဖေက အလုပ်ကနေ ပြန်လာရင်တဲ့ မေမေကိုဆူတယ်တဲ့။ တခါတခါ
သားသားတို့ကိုလည်း ဆူတယ်။ ကလေးက နှစ်တန်းလောက်ပဲ ရှိအုန်းမယ်။
၆နှစ် ရနှစ်လောက်ပဲ ရှိအုန်းမယ်။ အဖေရဲ့အပြစ်မဟုတ်ပါဘူး။
အဖေက လုပ်ငန်းခွင်မှာ တွေ့ကြုံရတဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုကို ကိုင်တွယ်နိုင်အောင် ကိုင်တွယ်တတ်အောင် ဘယ်သူမှ သင်မပေးဘူး။
သူကိုယ်တိုင်ကကိုယ်က victim ဖြစ်တယ်။
သူ့ကိုယ်တိုင်ကကိုယ်က တန်ဆာခံဖြစ်တယ်။
★ သူက victim ဖြစ်တဲ့အခါကျတော့ သူရဲ့သား သူရဲ့ကလေး
သူရဲ့မိသားစုကို victim ဖြစ်အောင် လုပ်ဖို့အတွက် အလွယ်လေးပဲ။
★ အဲဒီလို ခဏခဏ အငေါက်ခံရတဲ့၊ #အိမ်မှာခဏခဏ #အငေါက်ခံရတဲ့ကလေးဆိုရင် #အိမ်ကမိဘတွေနဲ့ #ကြီးလာတဲ့အခါသိပ်အစီးမကပ်ဘူး။
★ ပြီးရင် #လူ့အသိုင်းအဝိုင်းမှာလည်း တခြားလူတွေနဲ့
ဆက်ဆံပြောဆိုတဲ့အခါမှာ relationship ဆိုတာ၊ ဆက်ဆံရေး သူငယ်ချင်းဆက်ဆံရေး၊ သူရဲ့အိမ်ထောင်ဆက်ဆံရေး အဲဒီဟာတွေကို #မြဲမြံအောင်ထိန်းထားနိုင်တဲ့ emotion စွမ်းရည်
#EQ #စွမ်းရည်မမြင့်ဘူး။
🔺 ဒါတွေက #သည်းခံနိုင်တယ်ဆိုတာ
တစ်ယောက်ကိုတစ်ယောက် သည်းခံတယ်ဆိုတာ #အသိဉာဏ်တစ်ခုတည်းနဲ့မရဘူး။
★ #အသိဉာဏ်ဆိုတာက #စာပေထဲကအသိဉာဏ်တစ်ခုတည်းနဲ့ #မရဘူး။ #စိတ်ခံစားမှုပိုင်းဆိုင်ရာ #အသိဉာဏ်လည်းပါတယ်။ တနည်းအားဖြင့်ပြောမယ်ဆိုရင် IQ နဲ့ EQ နှစ်ခုစလုံးပါတယ်။
‼️ EQ က ငယ်ကတည်းက အိမ်မှာ စပြီးတော့ သင်ပေးရတယ်။
★ သင်ပေးတဲ့နေရာမှာ ဒီလိုပဲ တချို့ဆို မိဘတွေတင်မကဘူး ချီးမွမ်းတာလေ ချီးမွမ်းတာ၊ အဘိုးအဘွားတွေလည်း ချီးမွမ်းတယ်။ ၀န်ကြီးဦးလေးတွေ ဒေါ်ကြီးဒေါ်လေးတွေလည်း ချီးမွမ်းတယ်။ အကျင့်ပါသွားတယ် ကလေးက။
★ အဲလို အကျင့်ပါသွားတဲ့အခါကျတော့ သူရဲ့အမြင်က
သူရဲ့စိတ်ခံစားမှုက balance မဖြစ်ပြန်ဘူး။ မညီမျှပြန်ဘူး။
အဲဒီကလေးက သူများကိုသွားပြီးတော့ အထင်သေးတတ်တယ်။
Over confidence ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ယုံကြည်မှုလွန်သွားလို့။ ကျေးဇူးတော်ရှင်အောက်စဖို့ဒ်ဆရာတော်
ပါမောက္ခဒေါက်တာ အရှင်ဓမ္မသာမိ
ချီးမွမ်းခံရတာ အကျင့်ပါသွားတဲ့ကလေးက
သူများကို အထင်သေးတယ်
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
★ အိမ်မှာ မိဘက ရွေးချယ်စရာနှစ်ခုပဲရှိတယ်။
🔺 တစ်ခုက ကလေးကို
#ကောင်းတာကြည့်ပြီးတော့ချီးမွမ်းတယ်။
🔺 တစ်ခုက #အမြဲတမ်းပဲ
#လက်ညှိုးငေါက်ငေါက်နဲ့ #ဆဲဆိုတယ်။
★ ဒီနှစ်ခုမှာ #အမြဲတမ်းဆဲဆိုနေရင် ဒီကလေးက
#စိတ်ဓါတ်ကျပြီးတော့ မိခင်ဖခင်ဆီမှာ ရရမယ့်နွေးထွေးမှုမေတ္တာ သူမရတဲ့အခါကျတော့ ကြီးလာတဲ့အခါ
#သူ့ကိုယ်သူယုံကြည်မှုမရှိဘူး။
★ အဆိုးမြင်ဝါဒရှိတဲ့ မိဘတွေ၊ တချို့ကျတော့ အဆိုးမြင်ဝါဒ ရှိလို့မဟုတ်ဘူး၊ အလုပ်သွားတဲ့အခါမှာ စိတ်ဖိစီးမှုတွေများတယ်၊
အဲစိတ်ဖိစီးမှု မကိုင်တွယ်နိုင်ဘူး။
★ အိမ်ပြန်ရောက်တဲ့အခါမှာ အဲစိတ်ဖိစီးမှုတွေပါလာတယ်။ ဘာမှ မဟုတ်တာလေးနဲ့ စိတ်တွေဆိုး၊ စိတ်တွေတို။ အိမ်မှာနေတဲ့
ကိုယ့်ကလေးက ဘာမှ အပြစ်မရှိဘူး။ မဆီမဆိုင် ဒီလိုပဲ အော်မိတာပဲ။
ဒီလိုပဲ ဆူမိတယ်။
★ ဘုန်းဘုန်း ကောင်းကောင်းလေး မှတ်မိတယ်၊ မန္တလေးမှာ လူကြီးတွေနဲ့ကလေးတွေကို တရားဟောတဲ့အခါကျတော့
မဖြစ်နိုင်ဘူးထင်တယ်လို့ ကလေးတွေကို ဘုန်းဘုန်းက ခွဲပြီးတော့ အခန်းတစ်ခန်းထဲမှာ သီးသန့် သူတို့ကို တရားဟောပေးတယ်။
သူတို့ ဆရာမတွေပါတယ် ။
★ အဲဒီကလေးတွေက တစ်တန်း နှစ်တန်း သုံးတန်း ကလေးတွေ။
ဘုန်းဘုန်းက ဒီလို တရားဟောတဲ့ပုံစံမျိုး မလုပ်ပါဘူး။
လေးတွေကို ဝိုင်းပြီးတော့ ထိုင်ပါ။ ပြီးရင် ကလေးကို
ကရုဏာထားတတ်ဖို့ မုဒိတာထားတတ်ဖို့
အဲဒါလေးတွေ သင်ပေးပြီး တရားထိုင်တယ်။
★ ပြီးတော့ အိမ်မှာ အိမ်ကအကြောင်းတွေ ပြောပြခိုင်းတယ်။
ပြောပြခိုင်းတော့ ကလေးတစ်ယောက်က ဘာပြောတုန်းဆိုတော့ ဖေဖေက အလုပ်ကနေ ပြန်လာရင်တဲ့ မေမေကိုဆူတယ်တဲ့။ တခါတခါ
သားသားတို့ကိုလည်း ဆူတယ်။ ကလေးက နှစ်တန်းလောက်ပဲ ရှိအုန်းမယ်။
၆နှစ် ရနှစ်လောက်ပဲ ရှိအုန်းမယ်။ အဖေရဲ့အပြစ်မဟုတ်ပါဘူး။
အဖေက လုပ်ငန်းခွင်မှာ တွေ့ကြုံရတဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုကို ကိုင်တွယ်နိုင်အောင် ကိုင်တွယ်တတ်အောင် ဘယ်သူမှ သင်မပေးဘူး။
သူကိုယ်တိုင်ကကိုယ်က victim ဖြစ်တယ်။
သူ့ကိုယ်တိုင်ကကိုယ်က တန်ဆာခံဖြစ်တယ်။
★ သူက victim ဖြစ်တဲ့အခါကျတော့ သူရဲ့သား သူရဲ့ကလေး
သူရဲ့မိသားစုကို victim ဖြစ်အောင် လုပ်ဖို့အတွက် အလွယ်လေးပဲ။
★ အဲဒီလို ခဏခဏ အငေါက်ခံရတဲ့၊ #အိမ်မှာခဏခဏ #အငေါက်ခံရတဲ့ကလေးဆိုရင် #အိမ်ကမိဘတွေနဲ့ #ကြီးလာတဲ့အခါသိပ်အစီးမကပ်ဘူး။
★ ပြီးရင် #လူ့အသိုင်းအဝိုင်းမှာလည်း တခြားလူတွေနဲ့
ဆက်ဆံပြောဆိုတဲ့အခါမှာ relationship ဆိုတာ၊ ဆက်ဆံရေး သူငယ်ချင်းဆက်ဆံရေး၊ သူရဲ့အိမ်ထောင်ဆက်ဆံရေး အဲဒီဟာတွေကို #မြဲမြံအောင်ထိန်းထားနိုင်တဲ့ emotion စွမ်းရည်
#EQ #စွမ်းရည်မမြင့်ဘူး။
🔺 ဒါတွေက #သည်းခံနိုင်တယ်ဆိုတာ
တစ်ယောက်ကိုတစ်ယောက် သည်းခံတယ်ဆိုတာ #အသိဉာဏ်တစ်ခုတည်းနဲ့မရဘူး။
★ #အသိဉာဏ်ဆိုတာက #စာပေထဲကအသိဉာဏ်တစ်ခုတည်းနဲ့ #မရဘူး။ #စိတ်ခံစားမှုပိုင်းဆိုင်ရာ #အသိဉာဏ်လည်းပါတယ်။ တနည်းအားဖြင့်ပြောမယ်ဆိုရင် IQ နဲ့ EQ နှစ်ခုစလုံးပါတယ်။
‼️ EQ က ငယ်ကတည်းက အိမ်မှာ စပြီးတော့ သင်ပေးရတယ်။
★ သင်ပေးတဲ့နေရာမှာ ဒီလိုပဲ တချို့ဆို မိဘတွေတင်မကဘူး ချီးမွမ်းတာလေ ချီးမွမ်းတာ၊ အဘိုးအဘွားတွေလည်း ချီးမွမ်းတယ်။ ၀န်ကြီးဦးလေးတွေ ဒေါ်ကြီးဒေါ်လေးတွေလည်း ချီးမွမ်းတယ်။ အကျင့်ပါသွားတယ် ကလေးက။
★ အဲလို အကျင့်ပါသွားတဲ့အခါကျတော့ သူရဲ့အမြင်က
သူရဲ့စိတ်ခံစားမှုက balance မဖြစ်ပြန်ဘူး။ မညီမျှပြန်ဘူး။
အဲဒီကလေးက သူများကိုသွားပြီးတော့ အထင်သေးတတ်တယ်။
Over confidence ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ယုံကြည်မှုလွန်သွားလို့။ ကျေးဇူးတော်ရှင်အောက်စဖို့ဒ်ဆရာတော်
ပါမောက္ခဒေါက်တာ အရှင်ဓမ္မသာမိ
No comments:
Post a Comment