Thursday, October 24, 2019

င့ါလှေ ငါထိုး ပဲခူးရောက်ရောက် -အပိုင်း(၉)

တစ်ယောက်ကိုတစ်ယောက် အချင်းချင်းမှီခိုတဲ့ အညမညနိယာမ -------------▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬-------- 
★ နောက်တဖက်ကနေ လှည့်ပြီးတော့ပြောရရင် လူ့အသိုင်းအဝိုင်း လေ့လာတဲ့ပညာ 
Sociology ရှုထောင့်ကနေ ပြောမယ်ဆိုရင် ဘုန်းဘုန်းတို့ ကြားထဲမှာ 
#လူမိုက်တစ်ယောက်ရှိရင် #ဘုန်းဘုန်းတို့လဲအပြစ်ရှိတယ်။ 

★ သူက အားငယ်လို့ သူက ဂရုမစိုက်မခံရလို့ အားငယ်တဲ့စိတ်မျိုးဖြစ်လို့ သူဒီလိုပြုမူတယ်ဆိုရင် ဘုန်းဘုန်းတို့ သူကို ဂရုစိုက်ပေးလိုက်။ ထိုင်ပြီးတော့ နားထောင်ပေးလိုက်။ လူအများစုက ပိုက်ဆံအကူအညီလိုချင်တာ မဟုတ်ဘူး။ 

★ သူ့မှာ သူ့ဂုဏ်သရေနဲ့ သူဘဝနဲ့ သူရှိတယ်ဆိုတာကို အသိအမှတ်ပြုခံချင်တာ၊ diginity ခေါ်တယ်။ ဘဝရဲ့ diginity ဘဝရဲ့ ဂုဏ်ကျက်သရေ အဲဒီဟာကို လိုချင်တာ။ 

★ အဲဒါကြောင့်မို့လို့ ငါးပါးသီလကို ကြည့်ပါအုန်းတော့ ငါးပါးသီလကို ကြည့်မယ်ဆိုရင် သူက I don’t care attitude ငါ့မြင်းငါစိုင်း စစ်ကိုင်းရောက်ရောက်ဆိုတဲ့ အမြင်မျိူး မဟုတ်ဘူး။ ဘေးပတ်ဝန်းကျင်ကို ဂရုစိုက်တဲ့အမြင်မျိုး။ 

★ Caring attitude - ဂရုစိုက်တဲ့ အသိအမြင်မျိုးပါ ငါးပါးသီလက။ သူများကို မနှိပ်စက်ပါဘူး။ သူများအသက်ကို မသတ်ပါဘူး၊ သူများကို အင်အားသုံးပြီးတော့ အနိုင်မကျင့်ပါဘူးဆိုတဲ့ 

★ “ပါဏာတိပါတာ ဝေရမဏိ သိက္ခာပဒံ သမ္မာဒိယာမိ” က သူများပေါ်မှာ မေတ္တာရှိလို့ သူများပေါ်မှာ ကရုဏာရှိလို့ အကျိုးလိုလားလို့ ကျင့်ကြံတဲ့သိက္ခာပုဒ်တဲ့။ 

★ ကိုယ်တစ်ယောက်တည်းပဲ လောကကြီးထဲမှာ ကိုယ်တစ်ယောက်တည်းပဲရှိတဲ့ ပုံစံမျိုးနဲ့နေရင် အဲဒီသိက္ခာပုဒ် ဂရုမစိုက်ဘူး။ ဒါကြောင့် “ပါဏာတိပါတာ ဝေရမဏိ သိက္ခာပဒံ သမ္မာဒိယာမိ” သင်ကြားပေးတဲ့ ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရားက လူတွေရဲ့ဒုက္ခကို စိတ်ဝင်စားပြီးတော့ အဲဒီဒုက္ခတွေနည်းအောင် ဘယ်လိုလုပ်ရမှာတုန်း? 

★ ဒီဘောင်လေးတွေ ချပေးထားတာ #အကြမ်းမဖက်နဲ့၊ #အင်အားသုံးပြီးတော့ စကားမပြောနဲ့ကြ။ ပါဏာတိပါတာ ဝေရမဏိ။ 

 ★ အဒိန္နာဒါနာ ဝေရမဏိ - လူတစ်ဦးစီ တစ်ဦးစီမှာ သူရဲ့ပိုင်ဆိုင်တဲ့ပစ္စည်းတွေ ရှိရမယ်။ ဒါမှ သူ့ဘဝ လုံခြုံမှာပေါ့။ သူ့ဘဝ မလုံခြုံဘူးဆို ဒီလူ သူများကို အနှောက်အယှက်ပေးမှာပဲ၊ သူများပစ္စည်း သူခိုးမှာ။ အဲဒါကြောင့်မို့လို့ ကူဋဒန္တသုတ်၊ သောဏဒဏ္ဍသုတ်၊ နောက်ပြီးတော့ မဟာသီလနာဒသုတ် ဒီဃနိကာယ်ထဲမှာပါတယ်။ 

★ အဲဒီသုတ္တန်တွေထဲမှာ မိန့်တာက စီးပွားရေး ကောင်းမွန်အောင် ဝိုင်းလုပ်ရတယ်တဲ့၊ အစိုးရက ဦးဆောင်လုပ်ရတယ်တဲ့။ အစိုးရက အတွေးအခေါ် မှန်တယ်ဆိုရင် စီးပွားရေးကောင်းတယ်။ မှုခင်းတွေ မရှိဘူး၊ မှုခင်းတွေ နည်းတယ်။ England နိုင်ငံမှာ holiday သွားမယ်ဆိုရင် ဘေးအိမ်ကလူတွေကို သော့သွားပေးထားတယ်။ ကျွန်တော်တို့ holiday သွားမယ်၊ အိမ်ကို စောင့်ရှောက်ပေးပါ။ 

★ သူတို့က holiday သွားမယ်ဆိုရင်လဲ ကိုယ့်ကို သူတို့ သော့လာပေးထားတယ်။ “အဒိန္နာဒါနာ ဝေရမဏိသိက္ခာပဒံ သမာဒိယာမိ” မဆိုတဲ့ လူတွေ။ ဒါပေမဲ့ အဲဒီ သိက္ခာပုဒ်လုံတယ်။ ဘာလို့ လုံခြုံတုန်း? သူတို့ အလုပ်ရှိအောင် job creation - အလုပ်ဖန်တီးပေးမှု ဆိုတာကို အစိုးရတိုင်းက ဂရုစိုက်လို့။ 

★ လူတွေ အလုပ်ပြုတ်ပြီဆိုတာနဲ့ အစိုးရကအလုပ်ပြုတ်တဲ့နေ့က စပြီးတော့ သူတို့ နေလို့ထိုင်လို့ရအောင်၊ မငတ်အောင်ဆိုပြီးတော့ ထောက်ပံကြေးတွေ ပေးတယ်။ စာတိုက်မှာဘဲ သွားထုတ်ယူကြတယ်။ “အဒိန္နာဒါနာ ဝေရမဏိ သိက္ခာပဒံ သမာဒိယာမိ” သူခိုးတွေမရှိအောင် တစ်နိုင်ငံလုံးက ဝိုင်းလုပ်ထားတယ်။ 

★ ဘုန်းဘုန်းက သူခိုးအားပေးတဲ့အနေနဲ့ သူခိုးကို အပြစ်မတင်နဲ့လို့ပြောတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ခိုးတဲ့ပုဂ္ဂိုလ် အဲလိုပြစ်မှု ကျူးလွန်ရှိတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်ကို ထောင်ထဲမှာထည့်ရမယ်ဆိုရင် ထောင်ထဲမှာထည့်၊ ဒါပေမဲ့ ထောင်ထဲမှာထည့်တာတစ်ခုထဲနဲ့ ပြဿနာ မပြေလည်ဘူး။ 

★ သူကိုလည်းပဲ အတတ်ပညာတွေ သင်ပေးရမယ်။ အသက်မွေးဝမ်းကျောင်း ပညာတွေ သင်ပေးရမယ်။ အပြင်ဖက်မှာလဲ စီးပွားရေး ကောင်းအောင်လုပ်ရမယ်။ 

★ လူတစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး မေတ္တာထားနိုင်အောင်၊ မေတ္တာတော့ လူတိုင်းထားချင်တယ်။ မေတ္တာရှိမှ ဘုန်းဘုန်းတို့ရဲ့ဘဝ၊ လူတွေရဲ့ ဘဝ၊ လူသားရဲ့ဘဝက အသက်ရှင်နိုင်တာကိုး။ အစထဲကတည်းကကို သူများကို မှီခိုပြီးမှ အသက်ရှင်ထားရတာ။ ကိုယ့် မိဘကိုရော၊ အိမ်နီးနားချင်းကိုရော မှီခိုပြီးတော့ အသက်ရှင်ထားရတာ။ 

★ ဆရာဝန်တွေက လယ်သမားကို မှီခိုတယ်။ လယ်သမားတွေစိုက်တဲ့ ဆန်စပါးတွေ၊ သီးနှံတွေ စားတယ်။ တောင်သူလယ်သမားတွေကလဲပဲ ဆရာဝန်တွေ ဆေး အသိပညာကို မှီခိုပြီးတော့ သူတို့လဲ အသက်ရှင်ရတယ်။ 

★ ဆရာဝန်တွေနဲ့ လယ်သမားတွေကလည်းပဲ လမ်းဆောက်တဲ့ အင်ဂျင်နီယာတွေ၊ တံတားဆောက်တဲ့ အင်ဂျင်နီယာတွေ သူတို့ကို မှီခိုရပြန်တယ်။ မဟုတ်ရင် အဲဒီပစ္စည်းတွေ သယ်ယူပို့ဆောင်ဖို့ တစ်နေရာနဲ့တစ်နေရာ သယ်ယူပို့ဆောင်လို့ မရဘူး။ အင်ဂျင်နီယာကလည်းပဲ ဆရာဝန်ကိုရော၊ လယ်သမားကိုရော မှီခိုရပြန်တယ်။ 

★ အင်ဂျင်နီယာလဲ သူထမင်း သူစိုက်စားတဲ့ လူ မဟုတ်ဘူး။ ကြည့် အချင်းချင်းမှီခိုနေတာ။ The Law of Interdependence တဲ့ တစ်ယောက်ကိုတစ်ယောက် အချင်းချင်းမှီခိုတဲ့ “အညမည နိယာမ” တဲ့။ 

★ ပဋိစ္စသမုပ္ပါဒ် အကြောင်းနဲ့အကျိုး၊ အင်ဂျင်နီယာကအကြောင်း လယ်သမားကအကျိုး။ အင်ဂျင်နီယာ ဆောက်ထားတဲ့ လမ်းတွေကို သူ အသုံးပြုတယ်။ လယ်သမားကအကြောင်း လယ်သမားတွေ စိုက်ထားတဲ့ထမင်းကို သူစားတာ။ အကြောင်းနဲ့အကျိုး အပြန်ပြန်အလှန်လှန် ဖြစ်ပါတယ်။ ★ ဆရာဝန်နဲ့လူနာနဲ့ လူနာကလဲ ဒီဆရာဝန်တွေရှိလို့ သူ့မှာ အသက်ချမ်းသာရာရတယ်၊ အသက်ရှင်ရတယ်။ ဆရာဝန်ကလဲ ဒီ လူနာတွေရှိလို့ ဒီ အသက်မွေးဝမ်းကြောင်း လုပ်နိုင်တယ်။ 

★ တစ်ယောက်ကအကြောင်း တစ်ယောက်ကအကျိုး။ ဟိုဖက်တစ်ယောက်ကအကြောင်း ဒီဖက်က အကျိုး ဖြစ်ပြန်တယ်။ အဲလို အပြန်ပြန်အလှန်လှန် မှီခိုတာ၊ အဲဒီလို အသိလေးဝင်လိုက်တာနဲ့ #ငါတစ်ယောက်ထဲနေလို့မရပါလား။ 
#အများနဲ့ လုပ်ရတာပါလား။ 

★ အဲလို #သူများကိုစပြီး appreciate #တန်ဖိုးထားတဲ့စိတ်မွေးလိုက်တာနဲ့ “ငါ့လှေ ငါထိုး ပဲခူးရောက်ရောက်” ဆိုတဲ့ စိတ် နည်းသွားပါတယ်။ 

 ★ တော်ရုံတန်ရုံ သူတပါး ကိုယ်မကြိုက်တာကိုလုပ်၊ကိုယ်မကြိုက်တာပြောရင်တေါင် ပိုပြီးတော့ သည်းခံနိုင်တယ်။ သည်းခံနိုင်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်က အဖြေမှန်ထဲမှာ ပါတယ်။ မသည်းခံနိုင်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်က ပြဿနာထဲကို ပါသွားတယ်။ ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်။ 
ကျေးဇူးတော်ရှင်အောက်စဖို့ဒ်ဆရာတော် 
ပါမောက္ခ ဒေါက်တာဓမ္မသာမိ

No comments:

Post a Comment

လူပုဂ္ဂိုလ်တွေက ဘုန်းကြီးတွေကို ဝေဖန်ပိုင်ခွင့် ရှိသလား?

မြတ်စွာဘုရားရှင်က ဝိဘဇ္ဇဝါဒတော်ရှိပေမယ့် ရှင်ရဟန်းတွေပဲဖြစ်ဖြစ် ဘာသာဝင်တွေပဲဖြစ်ဖြစ် ကိုယ်တိုင်ဝေဖန်ရေးလုပ်ရမှာကိုလည်း သေမလောက်ကြောက်ကြသ...