Wednesday, October 23, 2019

င့ါလှေ ငါထိုး ပဲခူးရောက်ရောက် - အပိုင်း(၈)

သူများစိတ်ညစ်အောင်လုပ်တဲ့လူကိုလည်း မေတ္တာထားပါ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
★ Anti social behavior ရှိတဲ့ပုဂ္ဂိုလ် င့ါလှေ ငါထိုး ပဲခူးရောက်ရောက်၊ ငါ့မြင်း ငါဆိုင်း စစ်ကိုင်းရောက်ရောက်ဆိုတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်မျိုးကို မမုန်းနဲ့တဲ့။ သူတို့ကိုကြည့်ပြီးတော့ ဒေါသမဖြစ်နဲ့လို့ ဒီနေ့ ဘုန်းဘုန်း အဓိကပြောချင်တယ်။ 

 ★ သူက သူ့အပြုအမူကို မပြောင်းဘူး ဒီတိုင်းဆက်နေတယ်ဆိုရင် ဒေါသမဖြစ်ဖို့က အရမ်းခဲယဉ်းတယ်။ ဒါဖြင့် ဘယ်လိုလုပ်ရမှာတုန်း? ဒေါသဖြစ်ပြီဆိုရင် အဲဒီ ဒေါသကို ဘယ်လိုကုစားမှာတုန်း ဒီနည်းလေးကို ယူထားပါ။ 

★ Annger - ဒေါသ ဖြစ်သွားတယ်ဆိုရင် healing - ကုစားမှု ဖြစ်အောင်၊ ဘာဖြစ်လို့ ဒီဒေါသက ကိုယ့်ရင်ကို ပူလောင်အောင်လုပ်နေတာ၊ ကိုယ့်နဲ့နီးတဲ့လူတွေ ကိုယ့်မိသားစု တွေရော ကိုယ့်ရဲ့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေရော အကုန်လုံးထိခိုက်တာ။ 

★ ဒေါသထွက်နေတဲ့အချိန်မှာ ထမင်းစားတာ မမြိန်ဘူး။ အဝတ်စား လှလှလေးတွေ ဝတ်ထားတာ အရသာမရှိဘူး။ စိတ်ထဲမှာ ပျော်ရွှင်မှု မရှိဘူး။ 

★ ဘာဖြစ်လို့ ပျော်ရွှင်မှူမရှိတာတုန်း? အဲဒီ ပျော်ရွှင်မှုစွမ်းရည်၊ Happiness capacity - ပျော်ရွှင်မှုစွမ်းရည်ကို အဲ့ဒေါသက ဖျက်လိုက်တာ၊ ဖျက်ဆီးလိုက်တာ။ ဒေါသရဲ့ အဖျက်ဆန်တဲ့ သဘောတရားတွေ။ 

★ Facebook ကြည့်ပြီးတော့ ဒေါသဖြစ်တယ်ဆိုရင် ဘယ်လိုလုပ်ရမှာတုန်း? အဲဒီ ကိုယ် မကြိုက်တဲ့ပုံတင်တဲ့သူ၊ ကိုယ် မကြိုက်တာ တက်ရေးတဲ့သူ၊ အဲဒီလူကို ဘာလုပ်ရမှာတုန်း? မုန်းရမှာလား? 

★ ကိုယ့်လှေ ကိုယ်ထိုး ပဲခူးရောက်ရောက် ဆိုတဲ့လူတွေ facebook ပေါ်မှာ အများကြီးရှိတယ်။ Twitter ပေါ်မှာ အများကြီးရှိတယ်၊ Internet ပေါ်မှာ အများကြီးရှိတယ်။ ဒါကြောင့် အဲဒီလူတွေကို ဘယ်လိုကိုင်တွယ်ရမယ်ဆိုတာ မသိသေးဘဲနဲ့ internet သွားမကိုင်နဲ့အုန်း။ facebook သွား မကစားနဲ့အုန်း။ 

★ ကရုဏာစိတ်ထားဖို့ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ကရုဏာဖြစ်ဖို့ Self-compassion ဆိုတာ ကိုယ်ကိုယ့်ကို ကရူဏာဖြစ်ဖို့ သိပ် အရေးကြီးတယ်။ ဒေါသဖြစ်ပြီဆိုရင် ငါ ဒေါသ အနှိပ်စက် ခံနေရတယ်။ ဒေါသ ငါ့ ဒုက္ခပေးနေတယ် အဲဒီအမြင်လေး ထားပါတဲ့။ 

★ ဒုက္ခဆိုတဲ့ စကားလုံးက အရမ်းတန်ဖိုးရှိတယ်။ #ဒေါသက #င့ါ ဒုက္ခပေးနေပြီ။

 #အဲလိုမြင်တဲ့ပုဂ္ဂိုလ်က #အဲဒီဒေါသကို #မွေးမထားဘူး။ မဟုတ်ရင် တခါတခါကျတော့ ဒေါသကို ဘုန်းဘုန်းတို့ က မွေးထားချင်တယ်။ ★ ကိုယ်ပြောတာ သူများနားမထောင်တဲ့အချိန် ဒေါသနဲ့ ပြောလိုက်ရင် ဟိုက ဂရုစိုက်လိုက်တယ်။ အဲဒါ ကိုယ်က သာယာနေတာ။ စိတ်ထဲမှာ သာယာသွားတာ။ 
#အဲလိုသာယာရင် #ဒုက္ခများလိမ့်မယ် တရားနာပရိတ်သတ်တို့ ။ 

🔺“ဒေါသော အတ္ထံ နဇာနာတိ” ဒေါသက အကြောင်းအကျိုး ဆင်ခြင်ဉာဏ်ကို တုံးစေတယ်၊ အကန်း ဖြစ်စေတယ်။ 

★ တခါတခါကျတော့ ဒီတိုင်းနေရင်းနဲ့ ဒေါသဖြစ်တာက နည်းနည်း ဓာတုဗေဒတွေကနေ ကူညီလိုက်လို့ ဒေါသက ပိုများသွားတာ။ အရက်ဆိုတဲ့ ဓာတုဗေဒ၊ ဆေးပြားဆိုတဲ့ ဓာတုဗေဒ အဲဒါတွေ ဖြစ်တယ်။ 

★ အဲလိုရောင်းတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေကလည်းပဲ #ဘယ်သူသေသေ #ငတေမာရင် ပြီးရောဆိုပြီး ရောင်းနေတာ။ ဒါဖြင့် အဲဒီ ပုဂ္ဂိုလ်တွေကို internet ပေါ်မှာတက်ပြီးတော့ ဆဲလိုက်ရုံနဲ့ အဲဒီပြဿနာ ပြေလည်သွားမှာလား? ဝေလာဝေး လုံးဝ မပြေလည်ပါဘူး။ 

★ ဒီပြဿနာတွေ ဝိုင်းဝန်းပြီးတော့ ဖြေရှင်းရမယ်။ ဖြေရှင်းတဲ့နေရာမှာ 

 🍃#ပထမဆုံးခြေလှမ်းကတော့ #ကိုယ့်ဟာကို #ဒေါသနည်းအောင်လုပ်ဖို့ပဲ။ ဒေါသနည်းပြီဆို #ဒုတိယအဆင့်က 
🍃#ကိုယ့်ရဲ့ပြဿနာကို #ကိုယ်ကြည့်ပြီးတော့ ကိုယ့်ကိုယ်ကို #ကရုဏာဖြစ်ဖို့။ 

★ သူများတွေရဲ့ ပြဿနာကို များများတွေးပြီးတော့ သူများတွေကို ကရူဏာ ဖြစ်ဖို့။ အဲလို ကရူဏာ ဖြစ်တယ်၊ သနားတတ်တယ်ဆိုရင် အဲဒီပုဂ္ဂိုလ်က အလိုလိုနေရင်းနဲ့ မေတ္တာများတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ဖြစ်လာတယ်။ 

★ မေတ္တသုတ်ထဲမှာ မြတ်စွာဘုရားဘာဟောထားတုန်း? 

🍃 ပထမက “ကရဏီယ-မတ္တကုသလေန” 
🍃 ဒုတိယက “သန္တုဿကော စ သုဘရောစ အပ္ပကိစ္စော စ သလ္လဟုက ဝုတ္တိ” 

💕 အဲဒါ #မေတ္တာရဲ့qualityတွေ၊ မေတ္တာရဲ့ အရည် အသွေးတွေ ပြောနေတာ။ “သန္တုဿကော စ သုဘရောစ အပ္ပကိစ္စော စ သလ္လဟုက ဝုတ္တိ၊ သန္တိန္ဒြိယော စ နိပကော စ အပ္ပဂဗ္ဘော ကုလေသွ နနုဂိဒ္ဓေါ။” 

🍃 အဲဒါတွေကတော့ နေထိုင်တဲ့နေရာမှာ ပေါ့ပါးအောင် အသုံးအဖြုန်း မများအောင်၊ ကိုယ့်စိတ်ကို ကိုယ် ပြုပြင်ရတဲ့နေရာ၊ အဲဒါလဲ မေတ္တာတမျိုးပဲ။ 

★ နောက် တတိယ တခုက ဘာတုန်း? ဘယ်သူ မေတ္တသုတ်ရလဲ? နောက်တခု ဘာတုန်း? 

🍃ဘယ်လောက်ပဲ သေးငယ်ငယ် သူများ ကဲ့ရဲ့မဲ့အလုပ် မလုပ်နဲ့တဲ့ဆိုတာ ဘယ်သူ ပါဠိရလဲ? ဆုချချင်လို့။ န စ ခုဒ္ဒ မာစရေ” - “ခုဒ္ဒ” ဆိုတာ သေးငယ်တာ။ “န” ဆိုတာ မလုပ်နဲ့တဲ့။ “ပရေ ဝိညူ” ဆိုတာ သူများ။ သူများဆိုတာ လူတိုင်းမဟုတ်ဘူး ။ “ဝိညူ” - အသိဉာဏ်ရှိတဲ့သူ၊ “ဥပဝဒေယျုံ” - ကဲ့ရဲ့မဲ့ အရာ။ 

🍃 “န စ ခုဒ်ဒ မာစရေ ကိဉ်စိ ယနေ ဝိညူ ပရေ ဥပဝဒယြေုံ” - #ပညာရှိသူတော်ကောင်းတွေကဲ့ရဲ့မဲ့ #အလုပ်ကို #အပြောကို #အပြုအမူကို #ပြောဆိုပြုလုပ်နေတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်က #သူ့ကိုယ်သူမေတ္တာမရှိဘူးလို့ ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရားက ဆိုလိုတာ။ 

★ သူ့ကိုယ်သူ မေတ္တာမရှိတဲ့ပုဂ္ဂိုလ်ကို ကိုယ်က ဘယ်လိုလုပ်ရမှာတုန်း? စိတ်ဆိုးရမှာလား? အဖြေမဟုတ်ဘူး။ That is not the answer. 

★ “ဒိဋ္ဌာဝါ ယေဝ အဒိဋ္ဌာ ယေဝ ဒူရေ ဝသန္တိ အဝိဒူရေ၊ ဘူတာဝသမ္ဘဝေသီ ဝ သဗ္ဗသတ္တာ ဘဝန္တု သုခိတတ္တာ။” ကိုယ်မြင်ဖူးတဲ့လူ၊ မမြင်ဘူးတဲ့လူ၊ ကိုယ်နဲ့ရင်းနီးတဲ့လူ။ 

★ ဝေးနေတဲ့ “ဒူရေ ဝ သန္တိ” - ဝေးနေတဲ့လူ၊ “အဝိဒူရေ” - နီးနေတဲ့လူတွေ အဲဒီလူတွေ ကြားထဲမှာ ခွဲခြားချင်တဲ့စိတ်၊ ဝိသုဒ္ဓိမဂ်ထဲက ပါဠိစကားလိုပေါ့ “ သီမာ သမ္ဘေဒ” - ခွဲခြားချင်တဲ့ စိတ် discrmination ခေါ်တာပေါ့။ အဲဒီစိတ်တွေ နည်းအောင် လုပ်ရမယ်။ 

★ ဆိုလိုတာက အထက်ကဂါထာနဲ့ အောက်ကဂါထာနဲ့ မေတ္တသုတ်ထဲက နှစ်ဂါထာကို ပေါင်းပြီးတော့ အဓိပ္ပါယ် ယူဆလိုက်ရင် သူများ စိတ်ညစ်အောင် လုပ်တဲ့လူကိုလည်းပဲ ကိုယ်ရဲ့မိသားစုလို မေတ္တာထားနိုင်အောင် ကျင့်ပါလို့ မြတ်စွာဘုရား ဆိုတာ ပြဿနာ ပြေလည်ချင်ရင်။ 

★ အဲလို မဟုတ်ပဲနဲ့ ဒီလူတွေကတော့ ငါရဲ့အယူကို လက်မခံဘူး၊ ဒီလူတွေကတော့ ငါတို့နဲ့ idea ချင်း မတူဘူး၊ ဘက်ချင်း မတူဘူး။ အဲဒီလို မြင်ပြီးတော့ ခွဲခြားခွဲခြား လုပ်တယ်ဆိုရင် ကိုယ်ကိုယ်၌ကိုယ်က ကိုယ့်အပြုအမူကကိုက ကိုယ့်လှေ ကိုယ်ထိုး ပဲခူးရောက်ရောက် လူမျိုးတွေ များများပေါ်လာတာ လုပ်ရာရောက်တယ်။ ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်။ ကျေးဇူးတော်ရှင်အောက်စဖို့ဒ်ဆရာတော် ပါမောက္ခ ဒေါက်တာဓမ္မသာမိ

No comments:

Post a Comment

လူပုဂ္ဂိုလ်တွေက ဘုန်းကြီးတွေကို ဝေဖန်ပိုင်ခွင့် ရှိသလား?

မြတ်စွာဘုရားရှင်က ဝိဘဇ္ဇဝါဒတော်ရှိပေမယ့် ရှင်ရဟန်းတွေပဲဖြစ်ဖြစ် ဘာသာဝင်တွေပဲဖြစ်ဖြစ် ကိုယ်တိုင်ဝေဖန်ရေးလုပ်ရမှာကိုလည်း သေမလောက်ကြောက်ကြသ...