Tuesday, January 21, 2020

ကောင်းတာလိုက်ရှာပြီးတော့ အရင် စပြောပါ.

နောက်တစ်ခု ဘုန်းဘုန်းတို့ emotion management နဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့
လွယ်လွယ်ကူကူ သိနိုင်တာကတော့ အခြေအနေ မရေရာဘူးဆိုရင်
tolerant level, tolerant thread show လို့ခေါ်တယ်။
သည်းခံတဲ့စိတ်က ဘယ်လောက်ထိရှိလဲ။
ဧည့်သည်ရောက်လာမယ်။ ဖုန်းဆက်ထားတယ်။
၁၅ မိနစ်အတွင်း ရောက်လာလိမ့်မယ်။
၁၅ မိနစ်ကျော်သွားပြီ။ မရောက်သေးဘူး။
မိနစ် ၂၀ ရှိသွားပြီ။ မရောက်သေးဘူး။
နာရီတကြည့်ကြည့်နဲ့။ ၂၅ မိနစ်ရှိသွားပြီ။
မရောက်သေးဘူး။ ၃၅ မိနစ်ပြည့်သွားပြီ။
မရောက်သေးဘူး။

အဲ့ဒါဆိုရင် အခြေအနေက uncertain ဖြစ်သွားပြီ။ မရေရာသွားပြီ။
တစ်နေရာကို ၁၅ မိနစ်ရောက်အောင် သွားဖို့ မှန်းထားတယ်။ ၂၅ မိနစ်ရှိပြီ။
မရောက်သေးဘူး။ အဲ့ဒါဆိုရင်လည်းပဲ uncertain ဖြစ်သွားပြီ။
အဲ့ဒီလို အနေအထားမျိုးမှာ ဖြစ်ပေါ်လာတဲ့ စိတ်ဖိစီးမှု။
ဒါက မျှော်လင့်ချက်ကြောင့်လည်း ပါတယ်။ မျှော်လင့်ချက်အတိုင်း
ဖြစ်မလာတဲ့အခြေအနေမှာ ဖြစ်တတ်တဲ့ response ပေါ့။
အဲ့ဒီလို စိတ် ခဏခဏ တိုတတ်တယ်။

အဲ့ဒီလို စိတ်တိုတတ်တာမျိုးဖြစ်တယ်ဆိုရင်လည်း anger management တို့
stress level တို့ ဒါတွေကို သတိထားရမယ်။ ခုနတုန်းကလို ဝင်လေထွက်လေ
 ၆ မိနစ်မပြောနဲ့၊ ၃ မိနစ်ထိုင်ပြီးတော့ လုပ်နိုင်တဲ့သူတောင်မှ အဲ့ဒီ stress level ကို ထိန်းထားနိုင်တယ်။ အဲ့ဒီထက်ပိုပြီးတော့ ဆိုးမသွားအောင်
ထိန်းထားနိုင်တယ်။ ၃ မိနစ်။ ဘုန်းဘုန်းက ကလေးတွေကို
တရားထိုင်ခိုင်းတယ်။ ကလေးတွေနဲ့ စပြီးတော့ ထိုင်တယ်။
၃ မိနစ်ပဲ ထိုင်တာ။
၃ မိနစ်ပဲ တရားထိုင်တာ။

အသက် ၈ နှစ်၊ ၉ နှစ်၊ ၁၀ နှစ်၊ ၁၁ နှစ် ကလေးတွေဆိုရင်
၃ မိနစ်ပဲ တရားထိုင်တာ။ ကလေးတွေ ထိုင်တယ်။
ပြီးရင် သူတို့ attention ပို ကောင်းလာတယ်ဆိုပြီးတော့
ကျောင်းပြန်သွားရင် attention ပိုကောင်းလာတယ်ဆိုပြီးတော့
ဆရာ၊ ဆရာမတွေလည်း ပြောတယ်။

ဘုန်းဘုန်းနဲ့ တစ်ပတ်လောက်ပဲနေတာ။ နွေကျရင် ကလေးတွေလာတယ်။
တစ်နေ့ကို နှစ်ကြိမ် တရားထိုင်တယ်။ တစ်ကြိမ်ကို ၃ မိနစ်လောက်
တရားထိုင်တယ်။ attention level ကောင်းသွားတယ်။
Attention level ကောင်းသွားရုံတင်မကဘူး။

ကလေးတွေက အတန်းထဲမှာ သူများကို နှောက်ယှက်တတ်တဲ့ destruct လုပ်တတ်တာတွေလည်း နည်းသွားတယ်။ သူများကို destruct လုပ်တဲ့ကလေး၊ တခြားကလေးတွေက သူ့ကို ကြိုက်မှာမဟုတ်ဘူး။
သူ့ကို ဆက်ဆံတာ ကောင်းကောင်းမွန်မွန်ဆက်ဆံမှာ မဟုတ်ဘူး။
သူ့ကို Negative ပုံစံမျိုးနဲ့ ဆက်ဆံရင် သူက Negative ဖြစ်တယ်၊
ဒါ သူမလုပ်နိုင်ဘူးဆိုတဲ့ အဲ့ဒီအတွေးဝင်သွားတယ်။
လေပွေကြီးတစ်ခု သူ စွဲသွားတယ်။

Psychology နဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့ Ph.D ရတဲ့ ဆရာမကြီးတစ်ယောက်၊
ကျောင်းမှာ စာမေးပွဲဖြေတာလေ Maths ဖြေတာ၊ Maths နဲ့ ပတ်သက်တဲ့
applied Maths ဖြေတာ ၃ ခုစလုံး ၉၀ ကျော်ရတယ်။ ဒါပေမဲ့ အတန်းထဲမှာ ယောက်ျားလေးတွေချည်းပဲ။ အဲ့ဒါနဲ့ သူ့ဆရာက အမျိုးသား။
အဲ့ဒီအမျိုးသားဆရာက အမျိုးသမီးတွေက Maths မတော်ဘူးဆိုပြီးတော့
အဲ့ဒါကို ခေါင်းထဲရိုက်ထည့်တယ်။ နောက်ပိုင်းကျတော့
သူ့ရဲ့ self confident ထိပြီးတော့ Maths ကို သူ drop လုပ်လိုက်တယ်။

ဘာသာရပ်တိုင်း ၉၀ ကျော်ရတာလေ။ ဒါပေမဲ့ ဘေးကလူက "မတော်ဘူး။ မဖြစ်နိုင်ဘူး"ဆိုပြီးတော့ Negative comment လာပြီးတော့ ပေးလိုက်တာနဲ့
ထိသွားတယ်။ အတူတူ အလုပ်လုပ်တဲ့အချိန်မှာ ကိုယ့်ရဲ့ Team member တွေ
motivate လုပ်တဲ့အခါမှာ (အခု motivation ကို ပြောနေတာ) ကိုယ်က
Negative reinforcement လုပ်မယ့်အစား Positive reinforcement လုပ်ပါ။
Positive reinforcement လုပ်မယ်ဆိုရင် ကောင်းတာ
လိုက်ရှာပြီးတော့ အရင်စပြောပါ။
💢 #အောက်စဖိုဒ့်ဆရာတော်💢

No comments:

Post a Comment

လူပုဂ္ဂိုလ်တွေက ဘုန်းကြီးတွေကို ဝေဖန်ပိုင်ခွင့် ရှိသလား?

မြတ်စွာဘုရားရှင်က ဝိဘဇ္ဇဝါဒတော်ရှိပေမယ့် ရှင်ရဟန်းတွေပဲဖြစ်ဖြစ် ဘာသာဝင်တွေပဲဖြစ်ဖြစ် ကိုယ်တိုင်ဝေဖန်ရေးလုပ်ရမှာကိုလည်း သေမလောက်ကြောက်ကြသ...